tisdag 2 juni 2009

Windows 7

En god vän som haft Vista ett tag verkar ha gett upp och har tagit hem WIndows 7 i stället. Och han verkar tycka att det är en förbättring.

För att undersöka om även jag - nu eller i framtiden - kan ta hem nästa version av Windows så laddade jag hem Windows 7 Upgrade Advisor Beta.

När jag klickade på Kör så hände inget. Ladda om den igen och valde repair, men såg då att programmet skulle startas från startmenyn. Jag har svårt att förlika mig med Vistas presentation av systemets program, men hittar givetvis ändå uppgraderingsrådgivaren.

Rådgivaren tar några minuter på sig att kolla kompatibiliteten. Sedan rapporterar programmet en del mindre problem. Windows Mail kommer inte funka utan man får hitta något annat. En del problem kommer också uppstå med SQL Server 2008. Det ska inte vara någora problem med maskinvaran. MEN, rådgivaren är en BETA och alltså inte att lita på än.

Mer om Win7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar