lördag 27 juni 2009

Nu funkar det äntligen mellan VWD och MSSQL

Efter att ha gjort massa småändringar så fungerade det plötsligt. Jag kunde skapa en tabell i VWD och se den i MSSMS och vise versa. Tyvärr vet jag inte varför det gick. Därmed finns ju risken för att samma problem återkommer utan att jag vet hur det ska hanteras.

Det som hände var att jag i VWD valde add connection, som server name skrev datornamnet/sqlserver och sedan skapade en helt ny databas. Och se, den syntes plötsligt i MSSMS!

Nu är läget att jag kan se en databas som jag tidigare skapat i MSSMS i både MSSMS och VWD. Däremot inte den jag skapat i VWD eller andra SQL-databaser (.mdf) som endast syns i VWD. Varför?

När jag i MSSQL försöker öppna mdf-filen får jag besked om att den är upptagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar