torsdag 4 juni 2009

Officeröran

Jag använder tre olika kalendersystem. Det är än värre med officesystemen.

För många år sedan uppgraderade jag Office 97 till Office 2000. Fungerade bra. Använde samma på desktoppen (som eg är en floortop) och på laptoppen.

Men sedan började jag använda Office 2007 på laptoppen som används på jobbet. Det sker inom ramen för jobbets licens.

Men på den nya Vista64-datorn går det inte att installera Office 2000. Det saknas några dll-er. Och inte får jag installera jobbets Office 2007.

Därför har jag nu installerat OpenOffice, men använder också Google Docs.

Så nu har jag alltså tre kalendrar och fyra office att hantera. Och två operativsystem: WinXp och Vista + Google, dvs i praktiken tre stycken. Dessutom fem lokala diskar plus jobbets diskar. Och så tre olika mailsystem/klienter: Outlook Express och två olika adresser på gmail. Och tre webbläsare: IE (som krävs i vissa situationer), Firefox (som nästan alltid är bäst) och Google Chrome (som är snabb och trevlig men saknar åtskilligt som är nödvändigt).

Så det är en del att hålla reda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar