fredag 23 april 2010

Kopplar samman mobilen och datorn med Bluetooth

I HTC har det inte alltför komplicerat att aktivera Bluetooth. Man går till Widgets, klickar på inställningar och väljer Bluetooth.

På datorn är det värre. Fritextsöker i datorn på Bluetooth först för att hitta någon information. Fanns inte. Går till Dell.se. Alldeles för mycket snack. Söker i kontrollpanelen och där kan man ställa in "Bluetooths radioegenskaper".  Windowshjälpen "Konfigurera en enhet med Bluetooth-stöd" förklarar

Tillbaka till mobilen och nu ser den datorn, men datorn verkar inte se mobilen!

Felet var att jag inte gjort mobilen synlig. När det var gjort så dator mobilen, jag kunde kontrollera att koden datorn sände kom fram till mobilen varför jag kunde initiera parkopplingen. Nu ska nätverket fungera.

Men det gör det inte. Jag startar en överföring från datorn av en bild, men datorn säger att mobilen inte svarar. Det visar sig att jag först måste aktivera Bluetooth på mobilen och sedan starta överföring. Jo sändningen går igång, man halvvägs så står den stil. Dator påstår fortfarande att den "Skickar...." men jag tvivlar.

Nä, det gick inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar