tisdag 9 augusti 2011

Google irriterar med sin multiinloggning

Som många andra har jag flera epostadresser och brevlådor. Nu vill Google att jag ska gå över till multiinloggning för att kunna hantera flera olika epostadresser i samma webbläsarsession. Så här skriver de:
Du kan använda multiinloggning med dessa produkter från Google:
  • Kalender
  • Kod
  • Ekonomi
  • Gmail
  • Google Moderator
  • Google+
  • iGoogle
  • Nyheter
  • Reader
  • Webbplatser
  • Voice
Google Apps-konton: Dokument [?]
Multiinloggning kommer att avaktiveras för det konto du loggar in på. Genom att logga in bekräftar du att du förstår hur man använder multiinloggning:

  • Det konto som du för närvarande använder visas längst upp på de flesta av Googles produktsidor, eller längst ned på de flesta sidor om mobilenheter. Kontrollera alltid att du använder det konto du vill.
  • Alla produkter från Google stöder inte multiinloggning. När du växlar mellan produkter från Google kan det konto du för närvarande använder förändras.
  • Produkter från Google som inte finns i ovanstående lista kommer som standard att föras över till det första konto som du loggade in på i ditt aktuella webbläsarbesök.
  • Mail offline och Kalender offline kommer att avaktiveras. Du kan förlora e-post som inte har skickats. Läs mer
Läget är att jag har loggat in med min vanliga espostadress och tänker logga in på epostadressen som används i ett konsultuppdrag. 
  • Vad betyder att "multiinloggning som att avvaktiveras"?  
  • Vad betyder det att "det konto du för närvarande använder förändras"? Och vad menas med att produkter som inte finns med i listan ovan förs över till den epostadress jag loggat in med.
  • Vad är det för produkter som "inte" är med i listan? Och vad betyder det att de som som "standard" förs över till det aktuella kontot? 
Nej jag förstår inte vad multiinloggning betyde så jag får läsa vidare. Men först måste jag kolla vad de menar med  ? inom hakparanteser efter Document.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar