onsdag 13 juli 2011

Nya Blogger

Det var ett tag sedan jag använde Blogger och så här långt så tycker jag att den nya editorn fungerar bra. Det är väldigt skönt att det går att bara klistra in bilder utan behov av att spara dem först på något speciellt sätt och sedan importera, vilket Worpress kräver. (Det fungerade i förra inlägget, men nu gör det inte det längre....)

Man ska kunna ange plats. på en karta. Jag skriver in Stockholm, klickar på Search - inget händer.

Tänker sedan sprida info om att jag börjat blogga här igen. Men hur gör man? Går till Blogger hjälp och hittar avsnittet Promoting Your Blog. Där står det att jag kan slå på Ping "Settings | Basic page", men något sådant alternativ finns inte.

Men det är en draftversion jag använder av Blogger ser jag nu. Så det blir nog bättre om ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar