måndag 21 mars 2011

Nu avinstallerar jag Google Cloud Connect

Det var en kul idé att helt automatiskt eller mycket enkelt kunna ladda upp Office-dokument till Google Docs. Men det visar sig att Word laddar väldigt långsamt med Google Cloud Connect. Så nu plockar jag bort det.

PureInfoTech förklarar hur man gör. Man söker upp Google Cloud Connect for Microsoft office i Kontrollpanelen/Avinstallera eller ändra ett program och klickar på Avinstallera.

Sedan tar det tid, lång tid. Klickar man igen på Google Cloud Connect for Microsoft office kommer meddelandet "Vänta tills den pågående avinstallationen eller ändringen har slutförts".

Tiden går. Avinstallationen säger att den kör. Klickar på "Google Cloud Connect"-knappen i Word och Logga ut? Stänger Word. Händer inget.

Kollar om jag kan plocka bort "Google Cloud Connect" i Word och väljer "Word-alternativ"->Tillägg. Och där syns "Google Cloud Connect" i listan som ett COM-tillägg. Programmet finns på disken: c:\Program files (x86)\Google\Connect\Office\2.0\adxloader.dll. Då det verkar som om att avinstallation via Kontrollpanelen inte fungerar så kan ett alternativ vara att ta bort (eller tv döpa om) denna fil.

Men så visar det sig att det kommit ett popupfönster som dolts av andra fönster:



Efter Ok så fungerade avinstallationen.

Tyvärr är det inte första gången jag suttit och väntat, och väntat, och väntat - också är en en dold popup som väntar på ett klick.

Men någon gång lär jag mig kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar