tisdag 11 januari 2011

Hur publicerar jag webben?

Jag har börjat fundera över hur jag publicerar webben när det finns något som vänner kan titta på. Jag har kopierat filer skapade med Visual Studio 2010 till Space2U, men det fungerar inte alls. Däremot fungerar det direkt om jag kopierar filer som skapats med VS 2008. Varför? Vad har ändrats?

Felmeddelandet lyder: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

Det verkar vara nödvändigt att läsa på hur publiceringen (eng deployment) går till. Väldigt många av MS artiklar gäller tidigare versioner av VS och de gäller inte längre då det verkar gjorts stora ändringar i senaste releasen.

En av MS utvecklare beskriver ändringar på sin blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar