lördag 6 november 2010

Boxer krånglar - men de har en urbra kundtjänst

Sedan en tid har två TV-kanaler slutat att fungera, Access och BBC World. Irriterande, men inte en så stor olycka att jag tagit itu med det bl.a. andra hemelktronikproblemen. Men så berättade en granne att de haft samma problem och fått det löst efter kontakt med Boxers kundtjänst.
ko
Så jag slår en signal. Får tala med en trevlig kille som ganska snabbt kommer fram till att de ska sända något till boxen och därefter ska det fungera. Men det gjorde det inte. Tack vare det trevliga bemötandet tar jag det ganska lugnt.

Nu har jag ringt igen och talat med en annan kille. Lika trevlig. Förklarar varför det gick snett sist och vad han gör för att det ska fungera denna gång. Så om en timme ska jag få tillgång till de försvunna kanalerna.

Och nu kom Axess. Snyggt!!!! Men fortfarande inte BBC World....

***
Till slut kom även BBC World även om de har sändningsuppehåll ibland. För att få tag på BBC World var jag tvungen att göra en kanalsökning. Men då uppstod problem! Jag var tvungen att ange en kod för att göra det. Och inte mindes jag den. Efter en tids testande med fyrsiffrig nummer så kom jag på koden. 

Så nu fungerar allt som det ska. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar