lördag 30 oktober 2010

Nya högtalare

För en tid sedan köpte jag några små riktigt bra högtalare från Kjell & Co. Problemet var bara att efter ett tag sa det plopp och ljudet försvann. Det visade sig att ett av de tre batterierna kokat, läckt eller hur man nu ska beskriva det. Bytte batteri och efter ett kort tag hände samma sak igen. Och sedan en tredje gång. Då ger jag upp. Kjell & Co får ta tillbaka högtalarna. Jag köpte dem för någon månad sedan och vad jag kan se så säljs de inte längre så det var väl ingen bra produkt.

Så nu gäller det att hitta nya högtalare. De som sitter i min Dell Lattitude E6500 är urdåliga, så det måste till något nytt.

Ett alternativ är Logitech wireless speaker z515. Det är en trådlös högtalare som kan kopplas till USB eller Bluetouth, men givetvis också via tråd. Bra ljud med svag bas skriver i4u. Engadget har en liten film om z515 och en annan smart högtalare z305 som också i4u skriver om. Cnet har också en film om z515 och en längre recension.

Ett annat alternativ är Creative D100. Ska läsa på mer om det.

Men ingen av dem finns inte hos Kjell & Co enligt deras webb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar