lördag 30 oktober 2010

Köp inte mus från HP!!!!!!!!

Eländet med HP-musen fortsätter.

Eftersom locket på musen lossnade hela tiden åkte jag tillbaka till OnOff för att byta den. Trevlig säljare, men det tar tid.

När bytet ska ske visar det sig att jag glömt USB-delen. Det innebär att säljaren öppnar det nya paket för att plocka ut USB-delen så att jag inte får två. Kollar att locket på den nya musen sitter fast.


Åker hem. Konstaterar att säljaren repat CDskivan så det är inte läsbar. Men jag hade faktiskt även kvar den gamla CD-skivan och dessutom var ju programmet redan installerat.

Men musjäveln funkar inte. Lampan lyser, men den får ingen kontakt med datorn. Ominstallerar programmet. Samma usla program som tidigare utan texter. Laddar igen hem nya drivrutiner från HP. Texterna dyker upp, men ingen kontakt mellan datorn och musen.

Testar allt mellan himmel och jord (flyttar USB-delen mellan olika portar, etc). Inget resultat.

Nej, nu åker jag inte tillbaka ock byter musen. Nu slänger jag skiten.
KÖP INGEN MUS FRÅN HP!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar