lördag 23 oktober 2010

HP hörde av sig om musfelet

Jag anmälde felet vid installationen av HPs mus till HP. Svar kom ganska omgående:
Hej Hans Iwan,
Välkommen att ringa oss för teknisk support på nummer 0771-20 47 65
Med vänlig hälsning,
Markus
HP Kundtjänst
Stor plus i kanten för HP. Nu har HP följt upp med en kundnöjdhetsundersökning, men den är jag inte alls nöjd med. Många frågor som är irrelevanta för dem som bara gjort ett kort besök på HPs webb. Litet minus för HP. (Fast viktigast är att HP:s mus fungerar bra.)
***

Vi har ganska nyligen köpt en kamera, Panasonic Lumix HD. Efter en tids användning är känslorna blandade. Alltför ofta bli bilderna påtagligt oskarpa, men det kan bero på skräp bakom kameran.

En lärdom som höll på att bi dyrbar var att Lumix minne visserligen går att sätta in i datorn - men det var nästan omöjligt att få ut det. Det försvann in i datorn. Med hjälp av en nål lyckades jag pilla ut det. Nu använder jag kabel för att föra över bilderna till datorn.
***
Vid start av Windows så laddas alltid Adobe Photo Downloader. Jag vet inte varför och vill ha bort det. Men hur gör man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar