tisdag 21 september 2010

Goodbye Bonita

När jag skulle starta om Bonita efter några dagars paus så fick jag meddelande om att javaw.exe saknades. Jag visste (och vet) inte riktigt vad det är men kollade på disken. Det visade sig att det fanns åtskilliga (9 st!) versioner på disken, men det verkar som om programmet inte finns på det ställe där Bonita vill ha det (c:bos-5.2.3\studio\jre\bin\javaw.exe) Dessutom skulle programmet finnas i current PATH.

Java ägs ju numera av Oracle och ser att där kan jag hämta hem Java och hittar även Javaw. Båda installeras. Men Bonita startar inte. Ingenting händer! Avinstallerar Bonita och ska nu installera det igen med setuppen för Windows.

Men samma fel återkommer.

Det går nästan inte en dag utan att jag blir förbannad på Microsoft. Nu gäller det att det inte går att kopiera texten i Windows popouppmeddelanden. Idiotiskt! Här är i alla fall meddelandet:
A Java Runtime Environment (JRE) or Java Development Kit (JDK) must be available in order to run BonitaStudio. No Java virtual machine was found after searching the following locations: C:\BOS-5.2.3\studio\jre\bin\javaw,exe javaw.exe in your current PATH
Felet är rapporterat i Bonitas forum. Jag måste säga att de är snabba på att svara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar