söndag 26 september 2010

Ett nytt tag med Joomla

Det var ett tag sedan jag krånglade med Joomla. Ett nytt besök hos Joomla tyder på att det har hänt en del. Jag hittar t.ex. en bra översikt av den officiella dokumentationen, som jag inte tror fanns tidigare.

Längst upp på första sidan på min testwebb står det nu "Under utveckling". Jag vet att jag lagt till den texten, men kommer inte ihåg hur jag gjorde. Genom att lägga till "?tp=1" kan man se vilken del av sidmallen olika delar av sidan kommer ifrån. Men det fungerar tyvärr inte för "Under utveckling".
-------------------------------------
Nu hittade jag det. Menus->Main menu Item->Första sidan->Parameters (System)->Page title. Ibland får man gräva riktigt djupt för att hitta det man letar efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar