tisdag 18 maj 2010

Doodle är smart

Jag har fått en inbjudan till ett möte genom Doodle. Det verkar vara ett smart program, så det kommer jag nog använda. Jag är sammankallande i ett projekt stort projekt inom Humanisterna där det nog kommer till användning.

Det är bra att Doodle kan integreras med Google Kalender även om det är lite obehagligt att ge Doodle, ett företag jag inte har någon kunskap om, tillgång till min kalender. Men Google skriver
Google har inget samarbete med doodle.com, och vi rekommenderar att du bara beviljar åtkomst om du litar på webbplatsen. 
Om du beviljar åtkomst kan du när som helst återkalla den under Mitt konto. doodle.com kommer inte att ha tillgång till ditt lösenord eller någon annan personlig information från ditt Google-konto.
Det gör att jag  säger ok, även om jag undrar över varför Doodle begär att även få tillgång till mina kontaktuppgifter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar